lördag, september 29, 2007

Strålande jul

Jag var en snabbis på Rusta idag. Där var det full julskyltning fastän det fortfarande är september. Julgransbelysningar, julgranskulor, adventsstakar och tomtar i alla former och storlekar fanns till försäljning. En uppblåsbar tomte i en jättestor uppblåsbar, genomskinlig badboll där konstsnö med hjälp av en fläkt blåste runt var en riktigt lyckat kitchigt julpynt. Vad ni än gör: Köp den ICKE till mig! Tyvärr finns den inte på Rustas hemsida, men ni får lita på mig. Köp den ICKE till mig!

Nu tillhör jag dem som gillar julen och har redan börjat fundera på julbelysningen på huset, men röda kulor och grangirlanger kring kassorna redan i september fick mig att må lite tjyvens. När jag fick den första riktade julreklamen i brevlådan första augusti var det så främmande att jag knappt reagerade. Ungefär som när man hittar ett paket med julgröts-ris till midsommar i speceri-skåpet.

Nå! Killen i kassan påstod att det inte alls kändes sjukt att stå under julglitter och röda kulor utan att det var fullt normalt.

Jag vet inte jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

NU blev Peter glad, för nu vet han precis vad han ska köpa till dig i julklapp. ;-) ;-)

Anonym sa...

Va? Jag kanske inte förstår vad du skriver!