torsdag, september 20, 2007

Skönt

Det finns mycket som är skönt:

Att vara ledig en fredag och barnen är på förskolan och dagis.

Jag ska under morgondagen gå till optikern, åka och simma och äta lunch alldeles för mig själv. Sedan ska jag storhandla och hämta Lillasyster lite tidigare från förskolan så vi får lite tid för oss själva.

Att få en lång och skön nackmassage

Kanske, kanske att Storasyster tar till nävarna i helgen och masserar min ömma nacke?

Att man redan förra helgen rensade de flesta rabatterna

Nu går det snabbt och smidigt att peta ner mina tulpanlökar av sorterna spindeltulpander och glasstulpaner, doftvioler, svarta irisar och Gud vet vad jag beställde från Rosenlust.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, man behöver egna stunder ibland. I går skulle jag till stan och handla, som det heter. Dit är det 15 km. Det tog fyra timmar. Jag åkte till stranden och tittade på vita gäss på vattnet, jag köpte pumpor till "pumpagubbens" armar, som han har tappat. Käkade bratwurst med pommes. Njöt av höstdagens dimmor. Skönt

Anonym sa...

Vilken söt hund!