lördag, december 10, 2005

Äventyr

Jag minns en seriestrip av Jan Berglin där en gubbe vill ha en utmaning. Han står vid Carolinabacken på sista april och ska klättra i motsatt riktning än studenterna som springer ner.

Idag känner jag mig som den gubben. Idag ska Filippa och jag gå på stan i julruschen andra helgen i december och inte nog med det. Vi ska äta lunch på McDonalds i lunchtid.

Är jag självmordsbenägen, kanske ni frågar er? Nej, men min storasyster är i stan i helgen (hon bor vanligtvis i Visby) och det vore fiffigt om hon får med sig julklapparna till kusinerna på Gotland när hon åker hem.

Nästa helg kommer svärfar från Jönköping och även då vore det fiffigt om paketen till småglinas kusiner i Jönköping är klara. Det är bara att klä på sig bergklättrar utrustning och ge sig ut i vimlet...

Inga kommentarer: