torsdag, december 29, 2005

Nyårslöften

Förra året lovade jag att jag inte skulle äta chips och snacks under 2005. Det höll jag med undantag för en vecka då vi var på semester och jag var sååååå himla sugen på fetaost-Pringles som småttingarna satt och knaprade i bilen ner till Skåne. De övriga 51 veckorna har jag varit jätteduktig.

Inför nästa år har jag tänkt att ha dessa löften:

  • Att använda reflex även inne i stan. Jag är jätteduktig att ha reflexer/reflexväst här ute på landet, men i stan syns man ju faktiskt jättedåligt även om det är trafikljus.(Det betyder inte att jag kommer att ha reflexväst i stan!)

  • Inte börja äta chips och snacks helt obehindrat, utan med eftertanke. Det finns en badsäsong även 2006.

  • Våga släppa in min familj i tvättstugan. Nej, förresten.. man ska inte sätta upp nyårslöften som är dömda att brytas...
  • Inga kommentarer: