torsdag, december 15, 2005

Studentliv

Idag kom antagningsbeskedet från Uppsala Universitet och jag kom in på kursen jag sökt. Nu kommer de trevliga funderingarna: Vilken studentnation ska jag gå med i?

Som mor till Storasyster så går jag kanske med i samma nation som hon. Då kan vi gå ut tillsammans, gå på nationsfik tillsammans, alla gasquer tillsammans, etc. Tänk vad överraskad hon kommer att vara när hon ser mig vartän hon går. Mor och dotter, hand i hand på nationen... Vilken underbar tanke!

Nu kanske jag ska sluta innan Storasyster får alltför hemska mardrömmar. Jag kommer givetvis att gå med i Skånelands nation. Det innebär att man betalar in till studentkåren, men man får inte del av det roliga studentlivet på nationerna. Det nöjet överlåter jag till de unga studenterna istället. Man vill ju inte känna sig som student-mormor, heller!

2 kommentarer:

Elin i Björken sa...

5 poäng på distans om Carl von Linné. Det är en bra påbyggnad på turistguide-utbildingen om jag nu skulle börja jobba med det. 2007 har vi stort jubileumsår för Carl von Linné och då lär det behövas guider med "det lilla extra". Man får hålla sig framme. ,o)

Anonym sa...

Glöm inte att GH alltid finns där för dig Elin! Fika kan du iofs. göra även om du är med i Skånes.
INA-"Nationist"