onsdag, december 28, 2005

3 timmar kvar

Nu har nedräkningen börjat till vår mamma-dotter kväll. Det ska verkligen bli mysigt och jag ser fram mot en härlig sushi-måltid i trevligt sällskap. Storasyster har ringt och bokat ett av de låga borden på restaurangen, men jag hoppas att hon inte tycker jag är pinsam som inte kan äta med pinnar. En bekant till oss har sagt att det är ok att äta sushi med pinnar ELLER med fingrarna, men det är helförbjudet att äta med bestick.

För er som inte heller behärskar pinnar och som jag föredrar att äta med fingrarna än att inte äta alls vet hur gott det luktar om händerna av ingefära och soja efter en sushimåltid.

MUMS! Vad jag längtar.... (maten är bara en del av det jag längtar till. Det ska bli supermysigt att gå på restaurang med Storasyster på tu man hand. Att vi inte gjort det förut?!)

2 kommentarer:

Elin i Björken sa...

Jag kämpade på med pinnarna. Bara avokadosushin åt jag med fingrarna, för de är så hala med gurkan runt om.

Vi är supermätta och det var supergott och supertrevligt. Allt var superlativ.

Elin i Björken sa...

Fast jag fick kramp i handen... :P