söndag, december 18, 2005

Skön ilska

Nu har en dokusåpa på TV3 och Sveriges Radio gjort mig riktigt, riktigt nyfiken. Storasyster och jag höll koll på Floor Filler på TV3 och i finalen spelades en låt där man gjort en riktigt spännande danskoreografi (stavas det så?). Några dagar senare spelades samma låt på radion. Givetvis måste jag kolla upp vad det var för musik och det visade sig vara gamla hederliga "Rage against the machine" med Killing in the name. Det var verkligen länge sedan jag hörde dem och lite förvånad att jag inte kände igen dem. Givetvis måste jag kolla upp texten till låten och "heja" vad skönt ilsken den är.

Orkar ni leta på CDON.com (i kategorin downloads) så kan ni höra smakprov på låten.

Texten hittar ni här.

Visst är det något befriande med den?

Inga kommentarer: