torsdag, december 22, 2005

Äntligen!

Tänk att ett enda ord kan kopplas ihop med en enda person. Vem tänker ni på när man säger "Äntligen"?

Jag tänker på Gert Fylking, men jag skrev inte ordet äntligen för att prata om Nobelpriset i litteratur, utan att hur skönt det känns att den mörkaste dagen nu är förbi. Idag är det lite ljusare än igår och vips så börjar krokusen att synas i rabatten.

Ja, lite kanske jag går händelserna i förväg, men visst är väl våren härlig?

Idag gör jag sista praktikbesöket, i morgon är det avslutning på kursen som jag håller. Två veckors "ledighet" stundar. (Hur ledig man nu kan vara med två mycket söta och goa, men ändå små illbattingar. Tro nu inte att jag inte älskar dem, för det gör jag mer än mitt eget liv.)

I morse när jag klev upp och tände i kakelugnen såg jag till min förtjusning att Lillasysters utställning på kakelugnshyllan har vuxit. Jag kom hem från jobbet efter att småttingarna gått och lagt sig och först nu såg jag att Lillasyster gjort en fin ljusstake för julgransljus och en för värmeljus. De kommer att ha sina givna platser på julbordet! Jag ser framför mig hur stolt hon kommer att vara! Efter jul får de hoppa in i utställningsskåpet i hallen tillsammans med en kexchoklad som Håkan Hellström signerat.

1 kommentar:

Elin i Björken sa...

Jag fick just höra att ett av ljusen har Lillebror gjort. Ännu roligare!