tisdag, december 13, 2005

Luciamorgon

Vad fin Luciamorgon det var i år på SVT. Det är sällan jag har tid att titta, men i år är Lill-killen förkyld och ska vara hemma från förskolan och då kunde jag passa på.

Jag ger i betyg detta års Lucia-morgon 4 pappersnäsdukar. Det var det som gick åt när jag tittade. (Jag har nämligen mycket lätt till tårar när barn och djur är duktiga.)

I år ger jag också extra plus till att man visade hur stolt man var över sin bygd. Vare sig man bor i Gottsunda, Bälinge, Olofsfors eller Gotland så finns det så mycket man kan vara stolt över och jag blir så glad när man visar det utan att göra det till att det är bättre än något annat ställe. Det är en ödmjukhet som är tilltalande.

Nu ska vi sätta fart och träna på vårt eget lilla Luciatåg. Det blir en Lucia, en tärna och en tomte och en galen mamma. Det låter väl lovande?

1 kommentar:

Elin i Björken sa...

Nej du! Det blev inga näsdukar alls där... Det var förhoppningsvis sista gången jag såg en urilsken lucia och en gallskrikande tomte.