söndag, december 11, 2005

Bedårande

I år har jag kostat på småttingarna lite finare Luciaklädsel. Ja, för tjejer finns inte så mycket alternativ, ett linne är ett linne, men för Lill-killen finns mer att välja mellan. Lill-killen är tomte i år på förskolan och jag har köpt en lite finare tomte-dräkt. Igår fick han prova den och han är helt bedåååårande! Jag tror han tycker han är fin själv också, för han hade inte så bråttom att ta av den utan gick och kollade i spegeln några gånger. Det var helt klart värt de 130 kronorna extra mot en vanlig "tomte-pyjamas".

Det finns inte så mycket som verkligen gör vår Lill-kille lycklig. Han är för det mesta rätt nöjd med tillvaron, men att göra honom lycklig är betydligt svårare. Vi föräldrar däremot vi kan bli lyckliga ganska ofta, ibland för småsaker, ibland för lite större saker.

Jag kan fortfarande känna lycka när jag tänker på ett tillfälle i våras när Lill-killen ( då 5 år) gått själv på toa för första gången och klarat det galant. Då satte jag mig på huk på golvet och sa: "Vad du är duktig. Jag är så stolt över dig!". Då sprang han fram till mig, tittade mig djupt i ögonen och gav mig sedan en jättestor och härlig kram. Då nådde vi varandra till 100 %. Den stunden suger jag fortfarande ofta på som en fantastiskt god karamell. Ja, jag kommer nog att suga på den då och då resten av mitt liv, för närheten vi hade den korta stunden var så intensiv och jag vet inte om vi någonsin kommer att ha det igen.

Inga kommentarer: