torsdag, december 01, 2005

Nu är mina fiskar varma

Ja, alltså godisfiskarna som legat i mina byxfickor. Jag kom ihåg dem först efter att tvättmaskinen börjat centrifugera den sista tvätten av den stora högen jag började tvätta igår.

I morgon är det underbara (?) fredag (se tidigare inlägg om denna veckodag) och på den kommer lördag då gubben och jag ska på julmiddag hos grannen. I morgon kommer svärmor över helgen och hjälper oss med småttingarna, så det gäller att utnyttja tillfället när det kommer.

Det snöar igen förresten. Små, små snöflingor faller långsamt ner. Gubben ville ut med fyrhjulingen och ploga, men jag tycker nog att det är bättre att ploga när snön har fallit ner än innan, men han vill ha en anledning att köra sin nya leksak. Jag kanske är dum som hindrar honom?

Inga kommentarer: