lördag, december 03, 2005

Att shoppa

Idag skulle jag hjälpa en kompis att vara smakråd när han skulle ordna inköp av möbler till sin nya lya. Vid slutet av eftermiddagen hade vi bränt av åtskilliga tusenlappar. Det som slår mig är hur många det är i Uppsala som har massor med pengar att bränna av till jul på möbler. Tänk om handeln kunde ha som policy i december att sätta över 1% till välgörande ändamål. Då skulle det bli ännu roligare att handla och handeln skulle både på goodwill och gott om vinst i alla fall.

Nåväl, om en liten stund ska gubben och jag iväg till grannarna på julbord. Det ska bli roligt och dagen till ära har jag lagt ner mycket tid på att sminka mig. Slutresultatet jag ser i spegeln är ett mellanting mellan en transvestit och rysk turist. (Inget ont om ryska turister, men de sminkar sig ibland väldigt färggrannt.) Jag är så ovan att se mig sminkad, men om jag kan glädja andra vid julbordet så må det vara hänt!

Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer: