måndag, oktober 20, 2008

Vilken härlig måndag!

Ja, idag är det verkligen en härlig måndag. Det är inte så ofta man känner så.

Jag tycker det är en härlig måndag därför att

-jag jobbar i en daglig verksamhet som är häftig och har medarbetare som är engagerade, har kompetens och fingertoppskänsla och vet varför de går till jobbet om morgnarna. Ja, jag är stolt över att jobba med dem.

-när Lillkillen kom hem från skolan kunde jag läsa i kontaktboken: I övrigt har Lillkillen varit på ett härligt humör, väldigt kul att umgås med honom. Sånt är underbart att höra!

Men jag är också på gott humör för att jag tycker att jag är slug som en räv. Jag tänker inte berätta om hur duktig Lillasyster är. Jag tänker inte yppa något som kan minska hennes chanser att få särskoleplacering.

En lite lustig känsla då man som förälder oftast älskar att skryta över hur duktiga barn man har... :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Din lilla slugis tänk om fröknarna läser detta :-))
Kram