onsdag, oktober 01, 2008

Att vakna tidigt

Jag borde ha blivit mjölkbonde. Jag har så lätt att vakna tidigt på morgonen. Idag vaknade jag frivilligt klockan 4.40, inte alls i någon vargtimme, utan för att natten är slut för mig.

Jag tror jag ska lägga fram för Gubben att inreda det nu utstädade uteförrådet till ladgård så vi kan installera några mjölkkor där. Jag tror att nästan en hel kossa får plats om vi slänger ut Gubbens WorkMate.

Med tanke på att det går åt 15 liter mjölk i veckan i vår familj borde det vara en ren vinstaffär att ha en liten mjölkkossa Rosa i förrådet.

Sen är det inte långt till ägghönor, en vallhund (för våra rymmande barn) och några extrakissar (det finns fortfarande några utrymmen kvar i sängen om nätterna). En islandshäst finns också på önskelistan, förstås, fast den får inte plats i sängen.

Ja, Gubben kommer antagligen att tycka att det är en mycket god idé, det här med mjölkkossan Rosa. Jag ska ta upp det på en gång när han kommer ner för sitt morgonkaffe...

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he, vad sa han?

Elin i Björken sa...

Han muttrade bara och banade sig fram till kaffet.