tisdag, oktober 28, 2008

Hurra för skolan!

Nu ska jag dela med mig lite av Lillkillens kontaktbok. Det är med lite blandade känslor, för hans kontaktbok är verkligen personlig och jag tycker generellt att det som står där inte passar sig för Internet. Men ibland är det också viktigt att dela med sig av goda exempel. Ja, det är ett vågspel.

Hur som helst är vår Lillkille mycket bestämd. Idag stod bland annat i kontaktboken:

"Det regnade lite, så jag tog ner schemalappen "utflykt" från Lillkillens schema och satte upp "motorikrummet" istället. Det tyckte inte Lillkillen var någon bra idé. Han drog upp min tröja, stack ner handen i min ficka men hittade ingen schemalapp. Då öppnade han skåpet och letade på lappen med "utflykt" och trängde tillbaka den på schemat. Nu vet vi vad som gäller, lite regn ska inte stoppa oss."

Visst blir man glad?!

Ja, jag tycker det är så härligt att läsa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken kille!!

Elin i Björken sa...

Ja, och vilken härlig skolpersonal!