söndag, oktober 12, 2008

Träningsvärk

Om det är någon av er som inte vet vad träningsvärk är kan jag berätta det för er.

Idag känner jag mig som om jag är överkörd av en ångväl, eller möjligtvis sprungit marathon. Jag har väl aldrig i mitt minne känt sån träningsvärk i benen som jag har idag.

Tyvärr kan jag inte skylla på Nautilus, utan det är trädgårdsarbete som är den skylldiga.

Igår kom min jobbarkompis Pia och hjälpte mig att gräva en helt ny rabatt. Hos oss är det så att man allra helst skulle vilja släppa en handgranat när man ska gräva för det är så grymt mycket sten överallt. Så var det också igår.

Därför kan jag knappt gå ordentligt idag. Benen är som gelé, mest känns det vid insidan av låren.

Undrar om jag känt lika mycket om jag varit 20 år yngre?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, det hade du inte... kännt så för 20 år sedan (tror jag) men du skall nog inte snacka om sten... eller? Jag försökte fixa en häck för några år sedan. Beställde en grävare som grävde ca en meter djupt. Inte en gnutta jord. Bara sten. Jag har gett upp. Inga rabatter överhuvudtaget här på ön. Därmed var 'trädgårdsarbete' inskränkt på några pallkragar. Och där växer dillen som attan. Ja, dillen som jag sådde i våras. Tack vare den extremt torra sommaren, men... dill är väll gott även nu på hösten.
Hur kul är det?