onsdag, oktober 01, 2008

Att bli tagen på bar gärning

Scen ur det verkliga livet:

Jag till min jobbarkompis Pia: "Jag måste skynda mig att äta upp denna Anton Bergh Marsipanbröd innan Viktcoachen kommer."

I exakt samma ögonblick som jag öppnar munnen och för in marsipanbrödet i munnen kliver Viktcoachen och utropar: "Men ELIN!"

Frågor som snurrar i min skalle:

Undrar hur det blir på nya jobbet?
Vem ska hålla ögonen på mig då så jag inte äter en massa smaskens?
Kommer Viktcoachen att låta stafettpinnen gå vidare till någon annan där (det är nämligen Viktcoachens gamla arbetsplats jag ska börja på)?
Kommer i så fall den nya Viktcoachen att vara lika sträng eller ännu strängare?
Kommer gamla (ja hon är faktiskt äldre än mig!) Viktcoachen att få större arbetsro när jag flyttar?

Ja, nu vet ni vad jag kommer att fundera på om jag ligger vaken i natt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oroa dej inte för det du!! Möjligen bör du börja leta efter s k dolda kameror..Min arbetsro kommer förmodligen dock att bytas mot arbetsORO, men efter några veckor när jag ser att din goda disciplin håller i sig (senaste veckan undantagen..) kan jag nog börja slappna av...