söndag, mars 02, 2008

Öppet brev till min Storasyster

Kära Storasyster!

Min make (Gubben) går inte så ofta in på denna blogg och läser mina inlägg. Hittills var han nöjd och glad att han tillbringat en schlagerkväll med oss schlager-nördar och lyckades till och med att få oss att tro att han tyckte det var kul.

MEN (för att citera Tony Irving) MEN... plötsligt ändrade han attityd och började föreslå att han inte skulle titta på Andra Chansen nästa helg. Mummel som: "en stilla nåd att bedja om" återkommer ideligen och jag undrar... var han fått det ifrån?

Han som trott att han varit ensam i hela världen att inte titta på Melodifestivalen har plötsligt insett att han har allierade i familjen.

Var kommer detta att sluta?

Vänliga hälsningar

Din Lillasyster

PS: Fast jag är imponerad att du lyckades... :o)

1 kommentar:

Unknown sa...

Om du nu tar Melodifestivalen på blodigt allvar: Missa inte forskningsaspekten och gör din samhällsplikt, för framtida segrar.
www.nordiskamuseet.se/

Under rubriken nyheter: 080228

/g