lördag, februari 23, 2008

Vass tass!

I morse (eller natt) halv 5 väcktes jag av Lillasysters rop: VASS TASS! VASS TASS!

När jag halvsovandes lufsade in till henne såg jag hur katten Love försökte dra ut Lillasyster från täcket med sina vassa tassar.

Då fick Lillasyster komma in och lägga sig på Gubbens plats. Det är lättare att skydda henne mot vassa tassar när man slipper springa mellan rummen.

Det gjorde inte så mycket att jag vaknade så tidigt. Från sängen kan man titta på TV4 Film-kanalen som denna tidiga morgon visade Shirley Valentine, en film från början av 1990-talet. Hur charmig som helst. Därefter visades Bröderna Lejonhjärta. Den var jag tvungen att gå ifrån, för jag gråter så mycket av den. Boken har jag läst kanske 20 gånger i min barn- och ungdom, men i vuxen ålder är den alltför gripande. Lillasyster tyckte nog att jag var konstig där jag låg i sängen och hulkade när Skorpan kom till Nangijala och upptäckte att han både kunde simma och rida. Vi bestämde att Lillasysters två Anki hellre ville kolla på Teletubbies och gick ner till vardagsrummet istället.


Planer för den grabbfria lördagen:



  1. Städa

  2. Åka till Plantagen och köpa planteringsjord och lite större krukor till krukväxterna

  3. Äta lunch på Burger King på Gränby Centrum

  4. Veckohandla på Kvantum

  5. Åka till min kompis Anna som fyllde år förra helgen. (Vi har en överraskning till henne)

  6. Middag

  7. Förberedelser för Melodifestivalen

  8. MELODIFESTIVALEN!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska väl inte spela schlagerspelet mot Lillasyster? Det är lite vääääl fuskigt tycker jag. ;-)

Elin i Björken sa...

När det gäller schlagerspelet är inga skrupler för låga... ;o)