måndag, februari 04, 2008

Reggae-girlie

När jag kom hem från jobbet idag fick jag en smärre chock. Lillasyster långa, långa hår var förvandlat till rastafari-frisyr. Dock bara en rasta-klump som gått ända till hårbotten, men ändå.

Nu är jag rätt säker på att Lillasysters tanke inte var rastafari, utan hon är mer för traditionella flätor och sidenrosetter.

Det tog mig en bra stund att borsta ut håret och både blod, svett och tårar från Lillasyster. (Kanske inte så mycket blod, men svett och tårar)
Lillasyster har verkligen fått erfara: "Vill man vara fin får man lida pin." Å andra sidan är hon nu söt som en gammaldags prinsessa i en sagobok.

(Konstigt att Gubben inte märkt nåt på hela dagen han varit hemma med Lillasyster)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Neeej stackars Filippa, storasyster vet precis hur det känns!

Anonym sa...

Fast jag kan meddela att Lillasyster förlåtit sin mor nu.