onsdag, december 24, 2008

Viktcoachens poetiska ådra

Igår fick jag en julklapp från min Viktcoach. Den är i form av en dikt och jag tar mig friheten att publicera den här på bloggen (bilden utesluter jag dock):

Kära Elin!

Detta kan vara ett faktum om nu julematen får ta överhand
Det gäller därför att du nu i god tid på dej lägger band…

Att inte frossa i korvar feta av flott
Att enbart njuta morötter blir denna jul din lott!

Att rata soffa, cola, Janssons och knäck
Istället fokusera på gymmet för att bilringen få väck

En rask promenad mellan sillen och laxen
Och vips – är du smal, så som taxen!

Som belöning för att du nu sliter mellan 06 och tio
Du framåt lördag får njuta en badbrallebio*

En middag blir det också, fast utan sås, efterrätt och cola
Men utav grönkål, dill och kål, du ej ska behöva snåla

Nu önskar jag dej en härlig jul med nära och kära
Och pass upp – så inga extra kilo du efter nyår har att bära!

Lycka Till! The Viktcoach!!

*Vi ska se filmen "Allt flyter" på bio. Jag lurade i Viktcoachen att filmen heter: "Män i badbrallor" för att få med henne på den.

Inga kommentarer: