söndag, december 21, 2008

Städning på Stenkastet

Nu har jag städat i många timmar i sträck. Jag kan inte påstå att det syns så stor skillnad för den som kommer på besök, men för oss som bor här kan man skönja ett hem.

Idag har jag lagt ner städtimmarna på övervåningen. Som jag skrev för några dagar sedan tänker jag ge ungdomarna Storasyster Amanda och hennes fästman Peter SPÖ i Nintendo i julhelgen. Det vill jag göra med stil. Lite julpynt fram och döda växter och katthårstussar bort. Voilá! Så är segerplatsen fixad.

Jag kan inte påstå att det är roligt att städa. Det tycker däremot vår statsminister Reinfeldt enligt dagens Aftonbladet.se.

Här följer några citat från artikeln:

"Inför varje större städning ska man sortera, slänga och skänka. Att få åka till återvinningscentralen är den stora lyckan."

"Städning är en konstart. Det får inte göras okoncentrerat."

"Det sköna rasslet, när det bara rasar in saker, kan man bäst åstadkomma med ett smalt munstycke. Det tar sig in i hörn och bakom element, det är fina grejer"

Men från mig får ni detta citat som jag fått av min mor:

"Städning är bortkastad kvinnokraft!"

1 kommentar:

Anonym sa...

..liksom att fålla löpare för hand...