lördag, december 27, 2008

Gävlebocken

Här är jag i Gävle och kollade på bocken före jul i år.


Ock ock ock! Gävlebocken har brunnit opp. Tur jag hann iväg i år och titta på den innan jul.

Faktum är att när vi (jag och min jobbarkompis Pia) frågade om vägen till bocken så sa folk: Ni har väl inte tändstickor?

Vi tänkte då att det var värst vad folk röker här i Gävle, men insåg på tåget hem att de naturligtvis menat att vi inte ska tända på bocken. Vi tänkte lite långsamt där.

Nu är alltså bocken nerbrunnen. Man måste ändå erkänna att det har ett bra marknadsföringsvärde för Gävle när bocken brinner ner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Häftigt! Jag skulle också vilja se 'bocken'. Ja, men att den nu inte finns längre, beyder kanske att julen är över? I dag köpte jag de första tulpanerna. Svindyra, men... en påminnelse att snart är våren här.