lördag, december 20, 2008

Lugnt och skönt!

Bröderna Grus, dvs Gubben och Lillkillen, har åkt till Farmor och Farfar i Jönköping. Kvar är vi tjejer på Stenkastet. (Och katten Elvis så klart, men han är kastrerad, så han får tåla att räknas in bland oss tjejer)

Det är så lugnt och skönt. Ingen Lillkille som "guggar", Gubben slipper tjat om allt som måste göras. Ja, det är en vinna-vinna situation för alla.

Idag är planen:
  1. Hämta ut pengar i Björklinge.
  2. Klippa Lillasysters hår hos frisören. Det kan bli svårt, för hon säger enträget: NEJ NEJ NEJ! så fort jag nämner det.
  3. Åka in till Gränby köpcentrum och köpa lite julmat och annat som kan vara bra att ha.
  4. Städa. Framför allt på övervåningen. Jag ser framför mig hur jag spöar upp ungdomarna Storasyster Amanda och Svärson Peter i Nintendo Wii och då är det ju mysigt om vi har det trevligt omkring oss när de får känna av svidande nederlag.

Sen ska vi bara ha det mysigt. Jag har köpt filmen Wall-E som vi ska se ikväll. En tjock filt eller täcke i den nydammsugna soffan (för Lillkillen brukar fylla den med smulor och annat på en vecka) ska få oss i riktig tjejstämning.

I morgon däremot, ska vi BARA ha tjejmys. Lillasyster har bestämt att vi ska åka till Fyrishov och bada.

Hennes ord är lag.... (om hon själv får bestämma)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och så kan ni kolla på min utställning hihihihi
Önskar Er GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!! :-)))
Jag jobbar båda - Ä L S K A R att jobba skift NOT!!!!!!!!!!
Puss S

Elin i Björken sa...

Vi ska försöka hinna med det också.

Anonym sa...

Du vet att jag älskar dig va?!?!! hihihi
Efter nyår tar vi och lunchar ihop!!! *miss you*
GOD JUL!! S