måndag, december 22, 2008

Och där går jag i mååååååååål!!!!

Ja, det är sant! Idag har jag gått i måååååål! Sista julklappen inköpt, granen står och väntar på att bli påklädd, Gubben har städat nedervåningen (medan jag var på jobbet), julmaten är inköpt, etc etc etc. Och grädde på moset: Nu är jag ledig fram till 6 januari! Det är ju nästan 2 veckor, ju!


I bilen hem var jag så uppspelt. På jobbet hade jag upptäckt att jag hade en musikfil i telefonen jag inte hört på länge, Radiohead - Jigsaw. När jag senast var fast i låten var det februari. Jag tror inte jag lyssnat en enda gång på den sedan dess, så det var sån härlig känsla att brassa på i mörkret i bilen på hemväg med låååång ledighet framför mig. Missförstå mig inte, jag älskar mitt nya jobb, men samtidigt behöver jag en liten paus för att smälta allt. Det har varit otroligt mycket att sätta mig in i.


Nåväl, när Radiohead spelat klart poppade plötsligt Jan Johansson upp med Alundalåten. Det är en mycket vacker visa med stort ljud i. När jag kom fram hemma och klev ur bilen spelade den fortfarande i hörlurarna.


Här måste ni samla ihop all er fantasi och föreställa er hur vackert det var att kliva ur bilen i nattsvarta Stenkastet och se miljoners miljader stjärnor titta ner på mig, som är lycklig för att jag har världens bästa familj, världens bästa jobb och bor på världens vackraste plats.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte jag. Förra veckan fick vi el i rummen, så all städning och röjning har fått ske i går och i dag. Hittils har man sprungit med pannlampa sedan september. Nå, ingen fara. Jag är van vid kaos. Vi skall sitta helgdagarna ensamma och uggla, bada bastu, promenader, lugnt. Jobbar alla mellandagarna och sedan njuta av en början av ett nytt år. Jag har i alla fall tre paket under granen i år. Flera blir det nog inte.
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR till hela familjen, och kul att du är ledig så länge.
Önskar ötokarna