söndag, juni 10, 2007

Ära och berömmelse

Storasyster kom på besök under eftermiddagen (när maten precis stod klar på bordet ;o) ). Jag utmanade henne på krocket, full av revanschlust sedan jag under nationaldagen snöpligt förlorat mot vår vän Ove.

Vinnaren skulle få ära och berömmelse och bli omskriven på denna blogg.

Så nu är det bara för er, kära läsare, att ösa lovord över lilla, ödmjuka och blygsamma mig.

Jag vann inte bara en gång, utan även en andra omgång. Eftersom jag inte ville förödmjuka min kära dotter alltför mycket avstod jag från en tredje gång.

(Det kan också vara att jag vill sluta medan jag låg på topp. Jag är en usel förlorare...)


Bilden är från Aftonbladet.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skam!

Elin i Björken sa...

Du behöver inte skämmas. Du kan ju inte veta att din mor är närapå världsmästare i krocket.

Anonym sa...

... hur spelar man krocket? ;)

Elin i Björken sa...

Krocket är en ädel sport och kan inte beskrivas i en pytteliten kommentar-ruta som denna. Vänligen läs in dig på reglerna på annan plats. :o)