lördag, juni 02, 2007

Autims och scientologer

Man blir ju mörkrädd!

Scientologin ser autism som en svaghet – nu får Travolta hård kritik

När jag var ung blev jag uppraggad på stan av några scientologer som ville att jag skulle svara på några frågor i en enkät. Lite nyfiken på vad de var för ena tomtar gick jag med till deras lokal. Nu är det rätt länge sedan, men jag minns att jag tappade tålamodet när frågan: "Lider du med masken när du sätter den på kroken när du ska fiska?" skulle besvaras. Då drog jag. En kille sprang efter och försökte stoppa mig, men jag hann slinka iväg.

Som jag minns frågorna handlade det mycket att skuldbelägga den som svarade och ge mycket MYCKET dåligt samvete för att man levde, typ.

Nä, scientologin är inget för mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite intressant att höra att Sylvester Stallone, Jenny McCarthy och Toni Braxton har autistiska barn också, det har jag aldrig hört talas om innan...