onsdag, juni 13, 2007

Nåldyna

Hur kan det komma sig att jag, som är jätterädd för sprutor, självmant går till en akupunktör?Ja, den frågan ställde jag mig själv när jag låg som en nåldyna på britsen hos den kinesiske akupunktören.

När jag först kom innanför dörren bad han mig sträcka ut tungan. "Du sover för lite och tänker för mycket. Du måste också gå ner i vikt. Det ordnar jag."

Han var inte alls otrevlig på något vis, men ödmjuk kan man inte kalla honom.

Jaha, och sen var det raka vägen in i ett bås för att klä av sig och lägga sig på en brits. Sen kom alla nålarna. 23 nålar på framsidan (om jag minns rätt) och på baksidan minns jag inte. Där fick jag också ett antal sugkoppar längst med ryggen.

Nu är det bara att vänta och se om sötsuget gör sig gällande.

Oavsett om det funkar eller ej, så hände någonting. När jag låg på rygg blev jag så varm i ansiktet att jag började svettas så att det rann. Jag, som typ aldrig svettas i ansiktet!

Visst är det lite spännande?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är OERHÖRT spänd faktiskt. Funderar redan på vad han skulle kunna akupunktera mig för.