måndag, juni 11, 2007

Måndag

Idag var en sån där måndag.


  • Jag vaknade klockan 4 av att några skator var jättearga på nån/några av våra katter. Skatorna ville aldrig ge upp, utan skränade på av bara 17!
  • När jag skulle duscha tog jag en rejäl klicka med schampo i handen och missade skallen och tryckte in allt schampo i ena ögat som jag inte hann stänga i tid. Jag lovar att det sved! (Det gör fortfarande ont klockan 18.15)
  • När jag klev ur duschen hade jag fått mens!
  • Lillasyster är mitt uppe i värsta trotsåldern. Allt hon säger är NEEEEJ! Det var en kamp att få i henne frukost, på med kläder, sätta upp håret, etc. Borsta håret fanns inte på kartan.
  • Halvvägs in till stan kom jag på att jag inte fått med mig väskan med plånbok, pengar, körkort, betalkort och ALMANACKAN. Jag som skulle på planeringsmöte för Access! Hur smart är det att åka på planeringsmöte utan en almanacka?
  • Väl på jobbet märkte jag att även mina arbetsnycklar låg i väskan som är hemma! Jag kom inte in!

Så här dags är klockan ca 07.30.

  • När mina kollegor kom och släppte in mig på jobbet tänkte jag att jag lägger min arbetsmobil på laddning så att den orkar sig igenom arbetsdagen till i morgon bitti. Där ligger den ännu och jag vet inte om eller hur många som ringt eftersom jag själv varit på planeringsdag i Fjällnora, ca 2,5 mil från telefonen.
Vad mer kan hända?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast det där med mensen var värst...

Anonym sa...

Vaknade vid fyra av ett fågelläte (ah jag också)Vilade en stund, gick upp så småningom, tog det lugnt, gick runt på tomten och njöt av sommaren, matade pullorna, läste lite, tog det lugnt....:)