torsdag, januari 22, 2009

Två härliga helger

Denna helg kommer svärmor aka Farmor vara här. Det innebär att vi får hjälp med det mesta. Med stor sannolikhet kommer det att vara dammsuget och lukta grönsåpa när vi kommer hem från jobbet i morgon (Farmor brukar nämligen göra så) och Gubben och jag behöver inte springa benen av oss fullt så mycket som vi brukar för att jaga våra påhittiga barn.

På lördag ska vi på galapremiär på bio där vi faktiskt känner en av huvudrollsinnehavaren. Spännande. Före dess ska vi äta fin middag.

Gubben vet ännu inte att han ska ha sin premiärkostym, det blir en överraskning för honom. Jag har redan planerat vad jag ska ha på mig och det blir fint värre.

Nästa helg, kära vänner, är en uppvärmningshelg inför Schlagerfestivalen. Gubben kommer att vara borta på nåt datagrejs nånstans i Uppland, så jag blir ensam med barnen. Då passade jag på att bjuda över Storasyster Amanda på en schlagerhelg. Hon var inte sen att nappa.

Men tänk: jag får ha en riktigt "äga alla mina barn-helg" nästa helg.

Storasyster Amanda blev förskräckt när jag sa det till henne.

Varför?

1 kommentar:

Anonym sa...

aivan ihanaa että mummo tulee avuksi pyhänä. Nauttikaa ensi-illasta.