onsdag, januari 07, 2009

Freudiansk felsägning?

Gubben har pratat om att skaffa en gammaldags kompass för hans och Lillkillens geocachingturer. Han är nämligen orolig att GPS:en ska lägga av när de är mitt i djupaste skog någonstans.


Det är en klok tanke, speciellt som jag vill få hem min Lillkille helskinnad.


Det var ju extra bra att jag fick det tipset 10 dagar innan hans födelsedag, så jag gick ut på nätet och letade kompasser och vad de kan kosta.


Efter en stund tänkte jag: Tänk om jag ska skaffa en sån där grunka på skoj som de har till sjöss? En trekant?!


Men gissa min förvåning när jag googlade på trekanter. Det var inte alls vad jag hade tänkt mig.


Rätt sökord skulle vara sextant. (vilket ju också är ett märkligt ord)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men måste DU leta efter en sex-tant på nätet? konstigt.

Elin i Björken sa...

Hö hö hö! Såna kommentarer var väl väntade iofs.

Anonym sa...

Ha ha du har en komisk anonym person i läsarkretsen!