söndag, oktober 21, 2007

Vart tog helgen vägen?

Jag känner mig inte ett dugg utvilad. Faktum är att jag undrar hur 17 jag ska orka en arbetsvecka.

I morgon blir det lite lugnare. Jag ska bara närvara vid ett informationsmöte med Arbetsförmedlingen på morgnen, sedan åker jag hem och tar hand om sjuka barn. (Om det nu räknas som vila)

Mest längtar jag efter en lång sammahängande ledighet, gärna då barnen är på förskola/skola några timmar per dag så att jag får några vuxentimmar för mig själv i dagsljus.

Men jag längtar jättemycket i Schlagerfinalen i Globen. Det är en ljuspunkt att se fram emot i höstmörkret.

Det jag hoppas med finaldagen:
  1. Att Storasyster och jag ska få en mamma/vuxnedotter-tid och gå runt i Stockholm. Kanske något trevligt museum? Det var länge sedan. Kanske lite shopping?
  2. Att jag har pengar på kontot så att vi kan äta lite god middag. Kanske ett glas bubblande vin?
  3. Att pengarna också räcker till taxi hem på natten mellan Uppsala - Stenkastet

4 kommentarer:

Anonym sa...

VA!? Du menar väl inte att du skall se s----n live? JAg måste ut och gravä i landet.

Elin i Björken sa...

S----n tyder jag som Schlagern. Självklart ska jag se den live. Det blir nästa års höjdpunkt! :o)

Anonym sa...

Ja, förlåt. Jag såg det för sent, att mitt inlägg lät lite väl dumt. Förlåt. Såklart du skall se den live. Det kanske betyder, visserligen, att jag måste se spektaklet på TV för att kanske se dig där i publiken. Då skulle man vara stålt. Inte bara känna miss Radio Uppland utan även "känd för TV" Nu skall vi grilla. Kram

Anonym sa...

Jag tror nog att alla tre önskningar går i uppfyllelse på ett eller annat sätt!