söndag, oktober 07, 2007

Billigt är inte alltid bäst

Jag köpte i höstas en baddräkt för att kunna simma bort lite sidfläsk. Eftersom jag är en ekonomisk person (nu asgarvar säkert Gubben) köpte jag en mycket billig baddräkt. Redan första gången borde jag blivit misstänksam när jag duschade fylldes liksom ryggdelen som en vattenballong av vattnet. Det rann ut när jag lättade lite på resåren vid benet.

Idag satt Lillasyster och jag i varmvattenbassängen på Fyrishov och njöt. Lillasyster klättrade på min mage och satt ansikte mot ansikte och så satt vi och småpratade.

När vi ledsnat och klev upp och gick till andra änden av Fyrishov upptäckte jag plötsligt att badräkten töjt sig i fram och jag visade "hela härligheten".

Nu är det ju så att "hela härligheten" inte är så himla härligt efter 3 barn man ammat. Det ser mest ut som ledsna taxöron, långt ifrån Carolina Gynning, Victoria Silvstedt och andra bystdrottningar. Men nu är det ju så att det är inte topless på Fyrishov, utan strängt baddräkts- eller bikinitvång för kvinnor.

Jaha! Där försvann all känsla av att vara "intellektell".

Men det är klart: Det kan ju varit en "konstinstallation"? Då kan man kalla mig kulturell???

Inga kommentarer: