tisdag, oktober 16, 2007

Slutkonferensen

Igår hade vi slutkonferens för det projekt jag är projektledare för. Det var lite omtumlande.

1. När jag skulle gå fram och hålla min framförande lade jag prydligt mina minnespapper framför mig, glaset med vatten bredvig och i ett svisch hade jag vält vattnet över mina papper. På en nano-sekund tog jag ett beslut: Jag låtsas som ingenting!

Det var förvånansvärt få som överhuvudtaget märkte nåt. Är det proffsigt eller vad? ;o)

2. Vår utvärderare sa vid ett viktigt tillfälle att 53 procent gått ut i arbete enligt hans beräkning. Jag satt som ett frågetecken, för det är inget vidare resultat. Efteråt gick jag fram och frågade honom hur han räknat fram det. Då visade sig att han sagt fel: Det skulle vara 53 PERSONER. Då blir det 74%. (Målet är uppsatt till 60%)

Lite skillnad, må jag säga! Skadan är redan skedd och det är inget att göra åt det.

Annars visade vi hissnande bra resultat i övrigt, jag är bara så ledsen att det blev så fel...

Mina blöta (nu torkade) papper ska jag rama in som ett minne. Eller så gör jag det inte...

1 kommentar:

Unknown sa...

Proffsigt agerat av dig!

Trist med han som sa procent istället för personer... men de rätta siffrorna kommer väl ut till de berörda ändå, väl?