lördag, november 26, 2005

Lördagsmys

Idag ska vi mysa ordentligt. Lillasyster och jag ska till köpcentret på förmiddagen och köpa god mat till kvällen (lax får det bli) och sedan ser jag fram emot att sätta upp lite stjärnor och utebelysning inför första advent. Kanske vi påbörjar pepparkaksbaket redan efter middagen om orken och lusten finns kvar, för innan dess hoppas jag ha hunnit städa detta "oredans hus". Jag misstänker att poltergeist besitter huset när jag är på jobbet, för inte kan väl jag och min familj vara ansvariga till detta stök?

Apropå poltergeist så hörde jag en gnagare som försökte ta sig in genom kakelväggarna i badrummet när jag var uppe i morse. Lycka till, säger jag! Lyckas musen ta sig in så väntar en överraskning i form av tre hungriga katter som på rad sitter förväntasfulla och lyssnar till gnagandet.

Inga kommentarer: