fredag, november 04, 2005

Fredag - en underbar dag?

Äntligen fredag. Hemkommen från jobbet och ser röran omkring mig och tänker på allt som ska göras i helgen. Matlagning är inte att tänka på: barnen får varma mackor, vuxna får själva grabba några ätbara rester från kylen. Känslan att vara "god husfru" försärks inte direkt av knastret under fötterna när man går över golven hemma.

Men jag har köpt hem lite gott till i morgon kväll när städningen är avklarad; Räkor, rostebröd, goda ostar och en flaska cider.

Alkohol är inte aktuellt. Bara tanken på vin får mig att somna. Goda fylliga viner får jag spara till barnen flyttat hemifrån och jag själv gått i pension. (Fast egentligen känns det inte som en uppoffring att inte dricka vin även om omgivningen verkar tycka det. CocaCola med citron är rätt hyfsat gott det med.)

Ha en skön fredagkväll, vänner!

ZZZZzzzzzz ZZzzzzz

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom jag överst?

Anonym sa...

Man kan inte dricka vanlig cola ju. Cola light är mycket godare efter man blivit hjärntvättad med det

/J

Elin i Björken sa...

Vilken tur jag har som har en sån underbar familj!