söndag, juli 26, 2009

Vad en ny ryggsäck kan göra

Lillasyster har varit mycket tveksam till nyttan att börja skolan (6-årsverksamheten) i höst.

När jag frågat henne om skolan har bara tjurigt svarat: "NEEEJ!" Hon har inte ens velat åka till den nya skolgården för att titta på vilka gungor och klätterställningar de bygger upp.

Det har gjort mig lite orolig hur det ska gå när det börjar brännas.

Idag när jag var på min lilla shoppingrunda köpte jag en ny ryggsäck till Lillasyster. Den är rosa och full med små stjärnor på. *

När Lillasyster såg den satte hon på sig den och sa: "Börja skolan!"

Tänk vad en liten ryggsäck kan göra?!

*Till Lillkillen köptes en blå-grå Adidasryggsäck. Den är jättetuff och den kommer att pryda hans (inte längre så lilla) kropp. Lillkillen däremot är cool. Han tycker det är på tiden att han ska åka till Eriksskolan om en vecka.

Inga kommentarer: