måndag, juli 13, 2009

Glasögonval

Jisses vad svårt det är att välja glasögon.

Det senaste (och absolut billigaste) är att beställa glasögon via Internet. Man får hem ett antal bågar som man får prova, sänder med ett fräsch recept från synundersökning och vips så får man hem brillorna i brevlådan till en bråkdel vad de kostar i butiken på stan. Man får ha bågarna hemma i tre dagar och prova.

Nu inser även jag att kvalitéen inte kan jämföras, men det gör inte så mycket.

Jag får nästa 10 glasögon till samma pris som etablerade företaget som säljer 3 bågar till priset av 1.

Kan ni hjälpa mig att välja två bågar som jag passar i?

Blåa bågar? De är ljusblåa på insidan...

Trä look-a-like?
Svarta och röda? Lite fräcka, faktiskt.

Benfärgade, fast plast förstås. Storasyster Amanda tyckte det var lite "panter-tanter" över dem och försökte få mig att tro att det är inne att vara tantig. HA!

Mörka, smala?

Båge bara på ovansidan av glaset? Gubben tyckte jag fick uni-form på ögonbrynet. Endast ett ögonbryn.

Vad tycker ni?
Ett par ska jag ha som vanliga glasögon, ett par ska jag ha som solglasögon med skärpa i.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag röstar
4
2
1

Anna-Maja sa...

Jag håller på röd/svarta - du ser stört cool ut och sen de svarta smala på näst sista bilden. Snyggt!

Kram Anna-Maja

thethesomeplacenew sa...

jag skulle också säga rödsvarta+ smala svarta!!! en hit. men olle gillade dom första, blå... dremko röstar på dom blå eller dom längst ner.

puss och kram från montevideofalangen

ps ser skönt och somrigt ut där du är... inte så mycket här men vi är glada ändå ;)

Anonym sa...

Svart/röda och dom blå tycker jag Ha de/Veronica

Amanda sa...

Du ser, de svarta smala är snygga!