tisdag, juli 28, 2009

Eftermiddag på Stenkastet

Ensam hemma med bägge barnen!

Plötsligt tittar jag på datumvisaren på klockan. FLÄMT!

HJÄÄLP! En akut händelse just idag. Jag tänkte ju på det för flera dagar sedan, varför ordnade jag inte allt då? (=Antagligen för att jag var ännu mer under ytan då)

Medan jag fixade det som akut skulle fixas hann detta inträffa:

1. Lillasyster sprang ut och ställde sig ovanpå bilen. Jag fick springa ut, lyfta ner henne och hämta in henne så jag får lite mer bättre förutsättningar att hålla uppsikt över den lilla speedy-illern.
2. Efter en liten stund känner jag hur det luktar MyggA (bekämpningsmedel för myggor). Det är Lillkillen som sprayar och slurpar i sig så gott det går i vardagsrummet. Var hittar han allt sånt där? Bort med flaskan! Finns det något mer som kan nås inom 2 meters höjd som inte är lämpat för honom? Han är ju så lång nu för tiden!
3. Återigen till ursprunget för mina aktiviteter som akut måste åtgärdas. Var är nu Lillasyster? Det är ju helt tyst i huset? Ut och leta och jag hittade henne tack och lov nära huset, men i full färd med att plocka röda flugsvampar. In i huset och tvätta händerna på henne.
4. Då upptäcker jag att Lillasyster har "diskat" i handfatet på toan och det finns inte en droppe flytande tvål kvar i flaskan.
etc etc...

Jag ser fram emot att få rutiner på dagarna igen.

Detta är då ingen semester!

Inga kommentarer: