onsdag, april 30, 2008

Valborg på Stenkastet

När alla andra var inne i Uppsala och tittade på forsränningen, hattpåtagningen eller champagnegaloppen tog vi det mycket lugnt på Stenkastet.
Lillkillen är på korttids och då blir det så lugnt här hemma.

Min mamma var så förtjust i vårvioler. När vi flyttade ut hit till Stenkastet tog vi med oss en tuva från rabatten hemma i stan. Det visade sig under första våren att det kryllar av vårvioler ÖVERALLT här ute. Böjer man sig ner lite närmare luktar det precis som violtabletterna.


Mina älskade tulpaner! Mina dyra tulpaner. My precioussssssss. Nu är det bara dagar kvar innan de slår ut. Hjorten har hållt sig borta några dagar, men jag litar inte en sekund på den. När jag slappnar av kommer den att komma och äta upp dessa små raringar.


Sorten heter Ice-cream. Om ni googlar på den eller kollar lite längre ner på sidan ser ni hur de ser ut när de blommar.

Plommonträdet har slagit ut. Hoppas, hoppas hoppas att frosten inte tar blommorna och karten. Förra året fick vi bara ett enda plommon. Det kändes lite magert...

Vi har lite anemoner också i olika färger. Här är våra blå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det märks verkligen att du har en bra kamera och att du är duktig!