söndag, april 27, 2008

Signifikant korrelation

"Varför har du slutat blogga?" var en fråga jag fick igår.


Tja, en signifikant korrelation till antal inlägg är vädret. Vackert väder= färre inlägg, så enkelt är det. Jag kan också gissa att antal besökare också hänger ihop med sol och värme, så det går nog jämt upp. Men slutat blogga har jag inte gjort.



Nu har jag rätt jobbigt här hemma. Hjorten är tillbaka, hungrigare än någonsin.

Det sista jag gör om kvällarna är att gå ut och jaga iväg den och det första jag gör på morgonen är att gå ut och kolla om alla tulpaner står kvar. Nu är det inte långt kvar innan mina dyra trädgårdsporrs-tulpaner slår ut och äter hjorten upp dessa nu, då anlitar jag en jägare!


Så här vill jag att min rabatt snart ska se ut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu känns det lugnt,
Mina "porr-tulpaner" har stora knoppar och jag kollar varje dag. Det skall bli spännande. Det doftar nyklippt gräsmatta.

Elin i Björken sa...

Vi (=jag) har precis slängt ut gödning på gräsmattan, så snart är det dags att gå ut och klippa som galningar igen. Kanske, kanske att Gubben får fart på stora gräsklipparen så går det fortare än med handjagaren. Å andra sidan behöver vi bägge motion och stora gräsklipparen låter så illa.

Unknown sa...

Kan du inte plantera lite tulpaner i skogen så slipper hjorten ta sig in i din trädgård?

:-)

Elin i Björken sa...

I skogen finns nog snart en odling med jordnötter som ekorrarna grävt ner, men vet ej om det kan vara nåt för hjorten.