lördag, april 05, 2008

Elin i Björken

Jahaja! Jag har för några dagar sedan blivit utmanad att ta en bild på mig i en björk. Det kommer sig av att jag bland andra bloggare kallar mig för Elin i Björken. Björken är namnet på byn där vi bor.

Men det bidde en bild, trots höjder och björkan som inte är klättringsvänliga. :o) Och inget besök på Akademiska sjukhuset heller.

Högt upp i det blå klättrade jag inspirerad av våra ekorrar. Aldrig förr har jag klättrat så högt upp i ett träd. Fort som en vessla klättrade jag upp och satte mig i grenklykan.

Luften kändes liksom tunn som den kan göra på höga höjder och det snurrade i mitt huvud.


Men hur gick detta till? Hur kan det komma sig att Lillasyster hänger i min stövel. Har hon klättrat efter och tappat taget och trots sin virrighet av den tunna luften i den höga höjden lyckats ta fatt i min fot. Där hänger hon nu och håller sig fast för glatta livet.


Oj, då! Det var inte meningen att sista bilden skulle med....


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev många, många poäng i vardagslunken det!!! Bara att gratulera tilll bedriften!!

Elin i Björken sa...

Jepp! Höga höjder var det! ;o)

Anonym sa...

Va roligt det ser ut! Ungefär som en blåmes.

Elin i Björken sa...

Hihi! Med betoning på *mes*. :o)