söndag, april 13, 2008

Trädgårdsmässan hemma igen

*pust* Jag är inte gjord för att gå på stora mässor. Jag blir så himla trött.

Vi fick börja med att fika. Min väninna Anna var noga med att det skulle synas att vi stod vid tidningen Lands monter. Vi bönder ska hålla ihop.


Sen passade vi på att vila under några magnifka blommande magnolior. Det är inte varje dag man kan göra det!

Anna köpte sig en sliten tomte. Här står de och köar vid bankomaten.
Det är tomten som är till vänster, Anna är till höger. Bara så ni vet!

45 minuters köande vid bankomaten var lite lagom skoj. Vi var rätt trötta på köandet båda två och tänkte att när det var vår tur skulle vi först kolla kontot, sedan ringa hem och fråga vara Gubbar hur mycket vi fick ta ut och sedan ta ut pengarna. Bara för att det verkade som om alla framför oss i kön hade gjort så.

Men för pengarna jag tog ut köpte jag denna trädgårdsprydnad.

Den sitter högst upp på en sten på en kulle och tittar ut över hus och trädgård.

Jag ska måla den med lite filmjölk så att mossan får fäste på den så den inte ser så ny ut.

Fulsnygg, eller hur?

Även denna drake inköptes. Ursprungstanken var nog att den ska hänga i ett växthus, men den får tills vidare hänga i vårt kök.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser mysigt ut! Den där magnolian skulle jag vilja ha... Men vet inte om den är balkonganpassad tyvärr.

Jeez sa...

Jo, fulsnygg skulle man nog kunna kalla monstret! :-D

Anonym sa...

Vilken grej! Vad är den för nåt? Den där trädgårdstypen. Jag är fortfarande avundsjuk. Här på Öland är det bara kall vind och dimma. När skall det bli vår, egentligen. Jag kontaktade en trädgårdsarkitekt och frågade vilka växter som växer i sten. "Gå ut på Alvaret och kolla vad som växer där", var svaret. Va roligt att köpa fröer och perenner. Nå, det finns ju så fina bilder.