söndag, augusti 05, 2007

Övernaturligt

Tror ni på det övernaturliga?

Det gör jag!

Hur ska man annars förklara varför det är så övernaturligt tråkigt att städa?

Nåja, nu är det gjort i alla fall, men i vårt hus är det så övernaturligt otacksamt. Man hinner ju inte lämna första rummet med dammsugaren förrän något av våra barn "slaktat" en kaka, vält ut en saftkanna, mm. Eller är det "di sma undarjordi" som busar med oss?

Och inte skulle "hushällsnära tjänster" hjälpa oss. I så fall skulle en hushållsnära person få vara i tjänst dygnet om och det har vi inte råd med.

Nä, nu ska bikinin på och så ska jag ut och klippa gräset. Ett sista desperat försök att få färg på huden innan jag börjar höstens slit och släp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Javiss är de "di sma". I alla fall hos oss. Vi kan nämligen inte 'skylla' på barn utan måste konstatera att det är "di sma". Hur kan man annars förklara att två vuxna (till åldern) människor kan stöka ner så fort. HAr jag lämnat det ena rummet ligger det strumpor och kalsonger på gålvet när jag kommer tillbaka.

Anonym sa...

Inte stökar de väl ner? Lillebror har ju inte stökat ner något alls medan han var här utan tvärtom har han städat undan ordentligt...