söndag, augusti 26, 2007

Nytt jobb?

Av naturliga skäl har jag lyft blicken och börjat kolla efter nytt jobb. Dels går min projektledartjänst ut till årsskiftet, dels vet jag inte vad jag vill jobba med.

Jag hittade följade annons på Platsbanken:

Telefonrådgivare; Häxriket; Uppsala; 070816
5 platser.

Häxriket söker 5 "riktiga" häxor i Uppsala trakten. Är du en av dem vi söker?

Brukar du lägga tarot eller runor för dina nära och kära? Har du "dolda" kunskaper om kristaller, örter, ritualer etc?

Har du andra kunskaper inom den mediala världen och intresse av att utveckla dem vidare, då skall du inte tveka att söka dig till oss.

Om du dessutom inte har svenska som ditt modersmål, är du extra intressant.

Vi har upptäckt att många av våra kunder har utländsk bakgrund, och vi vill ge dem den servicen att även kunna bli spådda på sitt eget språk. Naturligtvis måste du kunna behärska svenska både i tal och skrift.

Häxriket är ett ungt företag med urgammal kunskap. Hos oss arbetar några av Sveriges bästa medium. De arbetar med kontakt med andra sidan, runor, tarot, kristaller, örter, ritualer, besvärjelser, meditationer, personlig utveckling mm.

Vi vill att du har en eller flera av dessa kunskaper. Vi gör arbetsprov för att se om du är den vi söker.

Arbetet sker hemifrån, varför du måste ha en fast telefon, men du behöver även dator med internetuppkoppling.

Arbetstiden är förlaggd mellan 08,00-01,00 mån - sön, enligt schema. Ange i ansökan om det är fm tid, em tid eller kvällstid som passar dig bäst.

Lönen varierar mellan 180kr till 240kr per samtalad timma beroende på omfattning av ditt arbete.

Undrar vad min Gubbe skulle säga om jag fick jobbet? Antagligen skulle han inte säga emot. Vem vågar bråka med en häxa?

Inga kommentarer: