lördag, augusti 25, 2007

Slutet på historien

Ja, igår var en turbulent dag på jobbet. Jag tog upp på stormötet (hela Arbetsmarknadsenheten samlas 1 gång per månad i möte) min åsikt om representationskläderna.

Jisses! Det var en het potatis.

Det slutade i att de svarta västarna är frivlligt som man inte kan ha något under, utan visar en bra bit ner på bröstet. Snygg på de som har de rätta formerna. För oss andra känns det bara jättefånigt.

Frivilligt är också de svarta byxorna, vilket känns skönt. Fonus-faktorn blir åtminstone något lägre.

Det är också frivilligt med scarf.

Kvar är en svart kavaj.

Det överlever jag, men jag anser fortfarande att pengarna för kläderna istället skulle gått till något vettigt inom verksamheten.

Jag tvivlar att representationskläder på oss som jobbar lättare ger deltagare arbete i den öppna arbetsmarknaden.

Så! Nu är det sagt och jag har satt punkt på den diskussionen. Hädanefter vid diskussioner kring detta säger jag som chefen: "Jag hör vad ni säger!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Bravo! That's my girl!