söndag, augusti 05, 2007

Jobbförberedelser

En bra förberedelse för mig inför att börja jobba efter semestern är:
  1. Tvätta fötterna. Det kan låta konstigt, men 5 veckor av barfota i gröngräs och sandaler ger en skum färg på fötterna. Ett skönt fotbad med en fotfil gör susen. Om möjlighet finns, använd även en nagelborste över nagelbanden på tårna. Där kan finnas en gömma.
  2. Måla tånaglarna. Det är inte pretantiöst, det är tidsbesparing! När man jobbar hinner man inte tvätta fötterna så noga. Det värsta smutsen göms under nagellacken under förutsättning att det inte är genomskinligt nagellack, förstås.
  3. Raka under armarna. Efter 5 veckor ser det inte så kul ut med kortärmade tröjor på jobbet om man inte hållt efter. Lukten minimeras också om det inte finns päls som håller kvar den.
  4. Raka benen. Jag har en tendens att se ut som Frodo i Sagan om Ringen om pälsen får växa som den vill på benen. Man vill ju inte att folk ska titta på bensluten, jag vill hellre ha ögonkontakt.

I morgon bitti blir det en dusch och hårtvagning. Lite mascara kanske jag kostar på mig.

Nu är jag redo! Kom an, bara!

Inga kommentarer: