tisdag, augusti 21, 2007

Lite om jobbet

Min chef har bestämt att när vi är ute på jobb där vi representerar Arbetsmarknadsenheten i Uppsala kommun ska vi ha en dresscode. Tjejer ska ha svart kavaj och scarf, karlar svart kavaj och slips.

Reagerade ni? SCARF!!!! Men hallå! Är det 80-talet eller vadå?

Jag frågade chefen om han vill att jag ska vara 80-tals kärring och ha den knuten i halsen eller raggarbrutta och ha den käckt vid sidan om halsen. Egentligen skulle jag vilja knyta den med knuten uppe på skallen som ett påskägg.

Nä, såna stolleprov undanber jag mig. Det är ju på skattebetalarnas bekostnad.

Jag tycker vi ska sälja innehåll, inte förpackning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag köper att man kanske måste ha dresscode ibland, men scarf?! Gud vad jobbigt... Räcker det inte med kavaj och så kan de som nu tycker att de passar i det ha scarf om de känner för det...