tisdag, maj 26, 2009

Sommarlägret på Mossbylund

Weeee!

Vi har fått programmet för Riksföreningen Autism´s sommarläger på Mossbylund utanför Ystad.

I år har de utvecklat programmet ytterligare och jag ser verkligen VERKLIGEN fram emot lägerveckan.

Smakprov ur programmet för både vuxna och barn:
  • I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan gör man tenntrådsarmband och läderarmband med punsning.
  • Föreläsning med Linda Peterson om att bemöta med tillit och känsla
  • Festkväll
  • Tosselilla, Skånes sommarland
  • Gubbens favorit: Linedance (Han bleknar när jag säger att vi självklart ska gå på det)
  • Stadsvandring i Ystad
  • Vinprovning
  • Ystadsfestivalen

Allt är frivilligt och man gör som man vill om man vill delta eller ej.

Ja, det blir en härligt vecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yippee, eller hur stavas det? Va roligt. Jag förstår att ni blir glada. Det blir jag också.

Unknown sa...

Kommer det bilder från Gubbens linedance sen?

Elin i Björken sa...

Åsa--> Jag tror han kommer att bli ytterst svår att fånga på bild när han line-dansar. Lika skygg som ett lo-djur ungefär.

Anonym--> Tack! Ja, man ska hela tiden ha nåt kul att se fram emot i mörkret. Det blir lite lättare då.

Anonym sa...

Till Svågern!
Vaddå linedance?!

Glöm inte det lokala ölet (Två Bryggare)!
Ta en Pillner och stöd den lokala kulturen (50 öre per flaska går till världen minsta Hasse&Tagemuseum - bara det).
/G