lördag, maj 30, 2009

Kattskrället Elvis

Tror ni inte kattskrället Elvis kom in i går kväll med ett kattbett över svansen på EXAKT samma ställe som förra gången. Pälsen hade inte ens växt ut sedan förra veterinärbesöket.

Förra veterinärbesöket slutade på 3 150 kronor inklusive pencillinkuren.

Nu står jag och funderar huruvida det kända läkköttet hos katter är en myt eller verklighet.

Elvis är någorlunda pigg, men vill inte att man klappar honom över bettet.

Ska jag avvakta till i morgon och se hur såret utvecklar sig, eller bita i det sura äpplet och åka in till Ultuna idag och se semesterpengarna flyga iväg?

5 kommentarer:

VK sa...

Köp alsol lösning på apoteket och badda med flera ggr/dag & håll såret rent så ska det nog gå bra ändå, Din svärmor gör jämt de med micke när han varit i fajter.

Anonym sa...

Vilken otur du har med dina katter. Jag har fem och aldrig behövt besöa veterinär i sådana där problem. Försäkring? Hoppas det fixar sig

Elin i Björken sa...

Anonym--> Otur med mina katter? Det är ju bara Elvis som kommer hem skadad. *peppar peppar*

Elvis är piggare nu i alla fall utan veterinärbesök.

Anonym sa...

Har du flera katter nu efter att en av dom fick gå vidare i sin akattliv? Va bra att han repar sig

Elin i Björken sa...

Anonym-->Jo, det är inte för inte som jag av Gubben kallas Catlady. Efter Happys bortgång finns två katter kvar: Elvis och Love.